
program Ekoškola
Audity 2010
Co dělá škola pro šetření energie? |
Zateplení budovy, plastová okna a dveře, termohlavice, výkonnější a úspornější kotle |
Máte ve škole nápojový automat? |
Ano, velká spotřeba energie |
Používáte ve škole spotřebiče s nižší spotřebou energie? |
Né všude – ledničky v kuchyňce a v jídelně staré
|
Necháváte ve škole spotřebiče ve stand – by modu? |
Většinou ne |
Jak je řízeno vytápění? |
Podle venkovní teploty |
Jsou součástí topného systému čerpadla? |
Ano, vypínají se automaticky |
Máte na radiátorech termost. ventily? |
Ano, mezní hodnota je nastavena na 2,5-3 /21 – 22 C /. S ventily manipuluje školník. |
Jsou v topném systému kombinovány různé typy ventilů? |
Ne |
Jsou za topením umístěny izolační desky? |
Ne |
Jsou před radiátory překážky, které brání proudění teplého vzduchu do místnosti? |
Ne, jenom v šatnách |
Měří se někde v prostorách školy teplota vzduchu? |
Ano ve třídách, ne v šatnách |
Jaká je teplota ve třídách? |
20 -21 C |
Jaká je teplota v šatnách? |
16- 20 C |
Je v prostorách školy, které se nevyužívají udržována nižší teplota? |
Ano – šatny, dílny |
Co si myslí žáci a učitelé o způsobu regulace tepla ve vaší škole? |
ideál |
Jakým způsobem jste zjišťovali teplotu? |
Digitálnim teploměrem |
Jakým způsobem se umývá nádobí ve školní jídelně? |
V myčce |
Jaké máte ve škole ohřívače vody? |
Plynové / el. bojlery 7 ,1 |
Na jakou teplotu se voda ohřívá? |
Cca 60 C |
Dovírají se okna dobře, nejsou zkřížená? |
Ne, máme plastová |
Je v oknech těsnění? |
Ano |
Proudí venkovními dveřmi studený vzduch? |
Ne, máme plastové dveře |
Jakým způsobem obvykle větráte? |
Krátce a intenzivně |
Ve kterých prostorách školy je osvětlení v průběhu dne zapnuté nepřetržitě? |
nikde |
Jaké typy zdrojů světla jsou ve škole používány? |
Žárovky, halogenové žárovky, běžné zářivky, zářivky s kvalitní barvou světla |
Ve kterých místnostech by se podle vašeho názoru vyplatila výměna svítidel? |
Budou se měnit postupně ve třídách |
Zhasínáte světla při odchodu z místnosti? |
Snažíme se, jsme ve škole informováni o potřebě zhasínat. |
Zapínají se spotřebiče v kuchyni jen v době, kdy se používají? |
ano |
|
|
Audit voda únor 2010 |
|
Je spotřeba vody průběžně kontrolována? |
Jednou za rok |
Kolik škola zaplatila za vodné a stočné? |
|
Kolik umyvadel má pákové baterie? |
Na II.st klasické kohoutky , na NŠ pákové baterie |
Kolik kohoutků nemá v pořádku těsnění, kape? |
Nekapou, ale je potřeba vyměnit všechny |
Jsou kapající kohoutky rychle opraveny|? |
Ano |
Jsou kohoutky pravidelně kontrolovány? |
Ano, panem školníkem |
Máte ve škole sprchy? |
Ano 2 |
Kolik WC má nainstalované klasické splachování? |
Všechny na II. stupni. Dvojí splachování na NŠ |
Jak dlouho trvá v jednotlivých místnostech, než začne téci teplá voda? |
hned |
Je všechna studená voda pitná? |
ano |
Má škola zaveden zvláštní rozvod užitkové vody? |
ne |
Jímá se někde dešťová voda? |
ne |
Co se děje s odpadní vodou z vaší školy? |
čistička |
Snažíte se používat čistící prostředky bez fosfátů? |
ano |
Víte, co se nesmí vylévat do odpadu? |
Ano, různé chemikálie |
Vědí uklízečky a další provozní zaměstnanci , co se nesmí vylévat do odpadu? |
Ano |
Navštívili jste ČOV? |
Ano, máme ji za dědinou |
ENERGIE
Analýza I. – rok 2005/2006 |
Analýza II. – 2009/2010 |
Silné stránky školy |
Slabé stránky školy |
stará kotelna |
nová kotelna |
škola se snaží šetřit energii / zhasínání světel, regulace tepla během topné sezony/ |
světla ve třídách někdy nejsou zhasnutá |
na radiátorech nejsou termostatické ventily |
na radiátorech jsou termostatické ventily |
v prostorách, které se nevyužívají se teplota temperuje |
strhávání popisek u vypínačů |
za topením nejsou umístěny izolační desky |
za topením nejsou izolační desky |
sledujeme spotřebu energie / ušetřili jsme 139 000Kč/ |
ve sborovně se hodně svítí, učitelé málo vidí |
před radiátory není umístěn nábytek |
před radiátory není nábytek |
měříme teplotu v učebnách a na chodbách a v šatnách
|
|
průměrná teplota ve třídách je 19 – 21 C |
průměrná teplota ve třídách 19 -21 C |
škola nakupuje spotřebiče třídy A+ |
|
v prostorách, které se nevyužívají je teplota temperovaná |
v prostorách, které se nevyužívají je teplota temperovaná |
ve třídách jsou popisky, které upozorňují na šetření energie |
|
OKNA A DVEŘE |
OKNA A DVEŘE |
dbáme na správné větrání |
|
okna ve třídách netěsní a jsou mezi nimi škvíry – únik tepla |
okna ve třídách plastová – nedochází k úniku tepla |
v celé budově školy jsou nová okna a dveře |
|
vstupní dveře netěsní – únik tepla |
vstupní dveře nové plastové |
celá budova byla zateplena |
|
nehlídáme teplotu ve třídách |
ekohlídky hlídají teplotu ve třídách |
máme novou kotelnu |
|
nemáme ve třídách popisky |
máme ve třídách ekoznačky |
|
|
OSVĚTLENÍ |
OSVĚTLENÍ |
|
|
při odchodu z místnosti se moc světla nezhasínají |
snažíme zhasínat světla při odchodu z místnosti |
|
|
většinou nejvíc se svítí tam, kde jsou tmavé třídy |
nejvíce se svítí v tmavých třídách |
|
|
starší typ žárovek |
žárovky se postupně vyměnují za úsporné |
|
|
VODA audit – 2009/2010
Analýza I. rok – 2005/2006 |
Analýza II. rok – 2009/2010 |
Silné stránky školy |
Slabé stránky školy |
|
|
|
|
|
|
klasické splachování na WC |
na I.stupni byla provedena rekonstrukce – na WC skrblík |
snažíme se hlídat spotřebu vody – ekohlídky kontrolují, zda kohoutky nikde nekapou |
nemůžeme mít perlátory- tvrdá voda |
|
klasické kohoutky v celé škole |
na NŠ jsou pákové baterie, postupně se budou vyměňovat i na II.stupni |
máme ve třídách popisky |
klasické splachování na II. stupni |
|
umývání nádobí ve dřezu |
umývání nádobí v myčce |
snaha postupně přecházet na úspornější splachování a vyměňovat klasické kohoutky |
někde upadené popisky |
|
nefunkční sprcha |
máme 2 funkční sprchy |
|
|
|
|
na uč. WC jsou ručníky a mýdlo |
|
|
|
|
máme popisky o šetření vody ve třídách a na WC |
|
|
|
na zalévání se v zahradě používá dešťová voda |
na zalévání používáme dešťovou vodu |
|
|
ODPADY 2009/2010
Analýza I. – rok 2005/2006 |
Analýza II. – rok 2009/2010 |
Silné stránky školy |
slabé stránky školy |
|
|
|
|
ve třídách byl jeden koš na všechno |
ve třídách jsou 3 koše – papír, plasty, ostatní |
koše na třídění jsou i v kanceláři, ředitelně a ve sborovně |
někdy nejsou odpadky ve správných košech |
koše na chodbách chyběly |
máme koše na chodbách |
uklízečky kontrolují koše při vysypávání |
pod okny školy někdy nepořádek, žáci si musí nepořádek potom uklidit |
neměli jsme koše před školou a v parku |
máme koše před školou a v parku |
ekohlídky třikrát týdně kontrolují správnost třídění ve třídách a zaznamenávají do tabulky |
někde upadené popisky |
nevybírali jsme hliník ani baterie |
máme koše na chodbě na hliník a baterie |
ekohlídky upozorňují tř. učitele na nesprávné třídění |
v automatech stále kelímky, nedaří se nosit si hrníčky |
ve třídách nebyly ekoznačky |
ve třídách jsou popisky, které upozorňují na třídění odpadu |
děti nosí baterie a hliník |
|
|
|
pořádáme sběr starého papíru |
|
|
|
používáme šmíráky |
|
|
|
vyrábíme výrobky z odpadu |
|
|
|
používáme výrobky z recyklovaného materiálu |
|