program Ekoškola


Audity 2010

 

Co dělá škola pro šetření energie?

Zateplení budovy, plastová okna a dveře, termohlavice, výkonnější a úspornější kotle

Máte ve škole nápojový automat?

Ano, velká spotřeba energie

Používáte ve škole spotřebiče s nižší spotřebou energie?

Né všude – ledničky v kuchyňce a v jídelně staré

 

Necháváte ve škole spotřebiče ve stand – by modu?

Většinou ne

Jak je řízeno vytápění?

Podle venkovní teploty

Jsou součástí topného systému čerpadla?

Ano, vypínají se automaticky

Máte na radiátorech termost. ventily?

Ano, mezní hodnota je nastavena na 2,5-3 /21 – 22 C /. S ventily manipuluje školník.

Jsou v topném systému kombinovány různé typy ventilů?

Ne

Jsou za topením umístěny izolační desky?

Ne

Jsou před radiátory překážky, které brání proudění teplého vzduchu do místnosti?

Ne, jenom v šatnách

Měří se někde v prostorách školy teplota vzduchu?

Ano ve třídách, ne v šatnách

Jaká je teplota ve třídách?

20 -21 C

Jaká je teplota v šatnách?

16- 20 C

Je v prostorách školy, které se nevyužívají udržována nižší teplota?

Ano – šatny, dílny

Co si myslí žáci a učitelé o způsobu regulace tepla ve vaší škole?

ideál

Jakým způsobem jste zjišťovali teplotu?

Digitálnim teploměrem

Jakým způsobem se umývá nádobí ve školní jídelně?

V myčce

Jaké máte ve škole ohřívače vody?

Plynové / el. bojlery 7 ,1

Na jakou teplotu se voda ohřívá?

Cca 60 C

Dovírají se okna dobře, nejsou zkřížená?

Ne, máme plastová

Je v oknech těsnění?

Ano

Proudí venkovními dveřmi studený vzduch?

Ne, máme plastové dveře

Jakým způsobem obvykle větráte?

Krátce a intenzivně

Ve kterých prostorách školy je osvětlení v průběhu dne zapnuté nepřetržitě?

nikde

Jaké typy zdrojů světla jsou ve škole používány?

Žárovky, halogenové žárovky, běžné zářivky, zářivky s kvalitní barvou světla

Ve kterých místnostech by se podle vašeho názoru vyplatila výměna svítidel?

Budou se měnit postupně ve třídách

Zhasínáte světla při odchodu z místnosti?

Snažíme se, jsme ve škole informováni o potřebě zhasínat.

Zapínají se spotřebiče v kuchyni jen v době, kdy se používají?

ano

 

Audit voda    únor 2010

Je spotřeba vody průběžně kontrolována?

Jednou za rok

Kolik škola zaplatila za vodné a stočné?

 

Kolik umyvadel má pákové baterie?

Na II.st klasické kohoutky , na NŠ pákové baterie

Kolik kohoutků nemá v pořádku těsnění, kape?

Nekapou, ale je potřeba vyměnit všechny

Jsou kapající kohoutky rychle opraveny|?

Ano

Jsou kohoutky pravidelně kontrolovány?

Ano, panem školníkem

Máte ve škole sprchy?

Ano 2

Kolik WC má nainstalované klasické splachování?

Všechny na II. stupni. Dvojí splachování na NŠ

Jak dlouho trvá v jednotlivých místnostech, než začne téci teplá voda?

hned

Je všechna studená voda pitná?

ano

Má škola zaveden zvláštní rozvod užitkové vody?

ne

Jímá se někde dešťová voda?

ne

Co se děje s odpadní vodou z vaší školy?

čistička

Snažíte se používat čistící prostředky bez fosfátů?

ano

Víte, co se nesmí vylévat do odpadu?

Ano, různé chemikálie

Vědí uklízečky a další provozní zaměstnanci , co se nesmí vylévat do odpadu?

Ano

Navštívili jste ČOV? 

Ano, máme ji za dědinou

 

 

 

ENERGIE

Analýza I. – rok 2005/2006

Analýza II. – 2009/2010

Silné stránky školy

Slabé stránky školy

stará kotelna

nová kotelna

škola se snaží šetřit energii / zhasínání světel, regulace tepla během topné sezony/

světla ve třídách někdy nejsou zhasnutá

na radiátorech nejsou termostatické ventily

na radiátorech jsou termostatické ventily

v prostorách, které se nevyužívají se teplota temperuje

strhávání popisek u vypínačů

za topením nejsou umístěny izolační desky

za topením nejsou izolační desky

sledujeme spotřebu energie / ušetřili jsme 139 000Kč/

ve sborovně se hodně svítí, učitelé málo vidí

před radiátory není umístěn nábytek

před radiátory není nábytek

měříme teplotu v učebnách a na chodbách a v šatnách

 

 

průměrná teplota ve třídách je 19 – 21 C

průměrná teplota ve třídách 19 -21 C

škola nakupuje spotřebiče třídy A+

 

v prostorách, které se nevyužívají je teplota temperovaná

v prostorách, které se nevyužívají je teplota temperovaná

ve třídách jsou popisky, které upozorňují na šetření energie

 

OKNA A DVEŘE

OKNA A DVEŘE

dbáme na správné větrání

 

okna ve třídách netěsní a jsou mezi nimi škvíry – únik tepla

okna ve třídách plastová – nedochází k úniku tepla

v celé budově školy jsou nová okna a dveře

 

vstupní dveře netěsní – únik tepla

vstupní dveře nové plastové

celá budova byla zateplena

 

nehlídáme teplotu ve třídách

ekohlídky hlídají teplotu ve třídách

máme novou kotelnu

 

nemáme ve třídách popisky

máme ve třídách ekoznačky

 

 

OSVĚTLENÍ

OSVĚTLENÍ

 

 

při odchodu z místnosti se moc světla nezhasínají

snažíme zhasínat světla při odchodu z místnosti

 

 

většinou nejvíc se svítí tam, kde jsou tmavé třídy

nejvíce se svítí v tmavých třídách

 

 

starší typ žárovek

žárovky se postupně vyměnují za úsporné

 

 

 

 

 

VODA audit – 2009/2010

Analýza I. rok – 2005/2006

Analýza II. rok – 2009/2010

Silné stránky školy

Slabé stránky školy

 

 

 

 

 

 

klasické splachování na WC

na I.stupni byla provedena rekonstrukce – na WC skrblík

snažíme se hlídat spotřebu vody – ekohlídky kontrolují, zda kohoutky nikde nekapou

nemůžeme mít perlátory- tvrdá voda

 

klasické kohoutky v celé škole

na NŠ jsou pákové baterie, postupně se budou vyměňovat i na II.stupni

máme ve třídách popisky

klasické splachování na II. stupni

 

umývání nádobí ve dřezu

umývání nádobí v myčce

snaha postupně přecházet na úspornější splachování a vyměňovat klasické kohoutky

někde upadené popisky

 

nefunkční sprcha

máme 2 funkční sprchy

 

 

 

 

na uč. WC jsou ručníky a mýdlo

 

 

 

 

máme popisky o šetření vody ve třídách a na WC

 

 

 

na zalévání se v zahradě používá dešťová voda

na zalévání používáme dešťovou vodu

 

 

 

 

 

ODPADY 2009/2010

Analýza I. – rok 2005/2006

Analýza II. – rok 2009/2010

Silné stránky školy

slabé stránky školy

 

 

 

 

ve třídách byl jeden koš na všechno

ve třídách jsou 3 koše – papír, plasty, ostatní

koše na třídění jsou i v kanceláři, ředitelně a ve sborovně

někdy nejsou odpadky ve správných košech

koše na chodbách chyběly

máme koše na chodbách

uklízečky kontrolují koše při vysypávání

pod okny školy někdy nepořádek, žáci si musí nepořádek potom uklidit

neměli jsme koše před školou a v parku

máme koše před školou a v parku

ekohlídky třikrát týdně kontrolují správnost třídění ve třídách a zaznamenávají do tabulky

někde upadené popisky

nevybírali jsme hliník ani baterie

máme koše na chodbě na hliník a baterie

ekohlídky upozorňují tř. učitele na nesprávné třídění

v automatech stále kelímky, nedaří se nosit si hrníčky

ve třídách nebyly ekoznačky

ve třídách jsou popisky, které upozorňují na třídění odpadu

děti nosí baterie a hliník

 

 

 

pořádáme sběr starého papíru

 

 

 

používáme šmíráky

 

 

 

vyrábíme výrobky z odpadu

 

 

 

používáme výrobky z recyklovaného materiálu